BasBQ
Beef en Steak

Bbq controller diy/heatermeater/kant-en-klaar?

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
Hallo allemaal,

Al een tijdje denk ik er over na om een controller voor mn big green egg large te kopen. Aan de ene kant eigenlijk jammer omdat het handmatig regelen van de temperatuur het echte bbqen is. Aan de andere kant lijkt het me ook fijn om niet de hele dag aan huis gekluisterd te zijn, voetballende kinderen dus kan niet altijd thuis blijven .

Nu zijn er natuurlijk een hoop standaard oplossingen te vinden, alleen zijn deze qua prijs behoorlijk en dan heb je nog iets waar weinig aan te ?tweaken? is.
Als ik zo eens wat Google dan zie ik ook behoorlijk wat diy oplossingen (met bijvoorbeeld een AliExpress controller) welke heel erg goed betaalbaar zijn en waarvoor ik voldoende kennis (heul lang geleden een elektrotechnische opleiding genoten) heb om dit zelf in elkaar te knutselen.
Alleen als ik op het voetbalveld sta dan lijkt het me erg prettig om op mn iPhone het proces toch in de gaten te kunnen houden en eventueel wat bij te sturen, nu heb ik gelezen dat dit met een heatermeater mogelijk is. Alleen als ik deze moet bestellen in the us of a dan komt deze uiteindelijk prijstechnisch ongeveer gelijk aan een kant en klaar modelletje.
En wat knutselen lijkt me ook wel erg leuk!

Twijfel twijfel twijfel....

Wieowie heeft er ervaring met een controller en kan me voorzien van wat advies?

Hoor het graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik lees even mee.  :)
 
Nee hoor, heb de flameboss 500 op het oog, maar daar kun je heel wat vlees voor kopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ik heb de heatermeter gemaakt en het had geen zin om er 1 te maken dus ik maak er in totaal 10 met alles erop en eraan.
Stuur maar een berichtje als je interesse hebt!
 
DRuw zei:
Ik heb de heatermeter gemaakt en het had geen zin om er 1 te maken dus ik maak er in totaal 10 met alles erop en eraan.
Stuur maar een berichtje als je interesse hebt!
Heb zeker interesse. Stuur je morgen berichtje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo allemaal,

Via een gebruiker van dit forum heb ik een gebruikte heatermeater gekocht.

Na veel googelen denk ik dat een heatermeater voor mij de beste keus is, dinsdag wordt het pakketje gebracht door de postbezorger. Kan niet wachten om de heatermeater uit te testen.

Morgen eerst nog een paar kilo procereur zonder hulpmiddelen omtoveren in pulled pork .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan