BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Zalm de dag erna opwarmen?

smokert

Stoker
Berichten
496
Binnenkort ga ik een barbecue voor 40 man doen, omdat ik geen uren de tijd heb om alles low & slow te doen wil ik het volgende proberen. Verse zalm de dag ervoor L&S roken, en deze de dag erna opwarmen en bruine basterd suiker en mosterd op de bovenkant smeren.

Mijn vraag is, is het resultaat hetzelfde of merk je een duidelijk verschil hierin? Anders moet ik iets anders overwegen, want dat is zonde van een mooi stukje zalm.
 
Zou ik niet doen. Waarom niet dag ervoor iets low maken en dan opwarmen. Deze is prima eerder klaar te maken, of de dag zelf de plakken even kort grillen en je hebt een feestmaal (ik ga het dinsdag voor circa 20 man maken)
Steven & Me April 2014 - Porto Ricaanse varkensschouder - 23 oktober 2014 (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6078.msg113583#msg113583)

Kan je overigens ook procureur van een goed varken voor gebruiken


 
Waarom niet op de dag zelf roken op hogere temperatuur? Denk dat het opwarmen van zalm uit de koelkast net zo lang duurt..
 
Ceriel zei:
Waarom niet op de dag zelf roken op hogere temperatuur? Denk dat het opwarmen van zalm uit de koelkast net zo lang duurt..

Daar twijfel ik ook aan, maar een hele zalm zijde heeft toch nog redelijk wat tijd nodig. En daarnaast doe ik het simpele gril spul tegen de 200 graden en dat is voor het mooie teveel van het goede voor de zalm.
 
Oh nee, zalm opnieuw opwarmen is zoiets als een moordaanslag. Niet doen, en zoals McPeet al aangaf de bereidingstijd is maar kort, hoeft niet pers Low & Slow 175 graden kan ook nog prima duurt ongeveer 15 minuten.
 
Ewald zei:
Oh nee, zalm opnieuw opwarmen is zoiets als een moordaanslag. Niet doen, en zoals McPeet al aangaf de bereidingstijd is maar kort, hoeft niet pers Low & Slow 175 graden kan ook nog prima duurt ongeveer 15 minuten.

Daar was ik ook bang voor, dan maar op hogere temperatuur en met de bruine basard suiker met mosterd dat is altijd een topper.  B-)
Bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan