BasBQ
Beef en Steak

temperatuur controler voor kamado

Jan Serdons

Tondelzoeker
Berichten
4
vraagje ...
ik ben opzoek naar een temperatuurcontroler voor mijn kamado , ze zijn vrij duur op de meeste site's, weet er iemand waar ik een koopje kan doen? mvg
 
Die dingen zijn helaas duur... Er zijn echter wel verschillende merken met wat verschillen qua prijs.

Echter, als je een beetje handig bent kan je voor een paar tientjes er ook zelf 1 bouwen! Kijk/zoek op dit forum maar eens naar PID controllers.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Als je geen wedstrijden gaat doen vind ik een Pit controller een beetje overdone, je hebt immers een Kamado die zijn al super stabiel te regelen in temperatuur zonder controller, je kunt je geld beter investeren in een goede pit/meat temperatuur monitor zoals een Maverick ET732 of ET733, dit zijn radio controlled temperatuur monitors, kosten rond de 8 tientjes en dan hou je een hoop geld over voor mooie stukken vlees. mijn tip: koop GEEN blue tooth apparaat, het bereik daarvan is namelijk zeer beperkt.
Ik heb zelf een BBQ Guru PartyQ gehad, 2 keer gebruikt en daarna is hij de doos ingegaan om hem vervolgens na 3 jaar te verkopen.
Maar als je een "digitale gadget freak" bent zijn die controllers leuke kostbare speeltjes, die je onder normale omstandigheden niet nodig hebt.
 
Ewald zei:
Als je geen wedstrijden gaat doen vind ik een Pit controller een beetje overdone, je hebt immers een Kamado die zijn al super stabiel te regelen in temperatuur zonder controller, je kunt je geld beter investeren in een goede pit/meat temperatuur monitor zoals een Maverick ET732 of ET733, dit zijn radio controlled temperatuur monitors, kosten rond de 8 tientjes en dan hou je een hoop geld over voor mooie stukken vlees. mijn tip: koop GEEN blue tooth apparaat, het bereik daarvan is namelijk zeer beperkt.
Ik heb zelf een BBQ Guru PartyQ gehad, 2 keer gebruikt en daarna is hij de doos ingegaan om hem vervolgens na 3 jaar te verkopen.
Maar als je een "digitale gadget freak" bent zijn die controllers leuke kostbare speeltjes, die je onder normale omstandigheden niet nodig hebt.


Ben het helemaal met bovenstaande schrijver eens. :-$
 
Elk zijn keuze he. Wat zijn je verwachtingen van een controller? Gewoon instellen aan de Q, via wifi. Op afstand uitleesbaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Heb al jaren een digiq, al van voor ze hier in Nederland verkocht werden. Ben er nog steeds erg blij mee en gebruik hem op WSM en kamado. Aansteken, instellen en geen omkijken meer naar. Zo?n ding gaat met normaal gebruik heel veel jaren mee, dus de prijs valt op zich reuze mee.
Af en toe misschien een voelertje vervangen. Verder ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan