BasBQ
Beef en Steak

Procereur ontdooien

 

Zjostmans

Kooltjesharker
Berichten
117
Goedemiddag,

Ik heb in m'n vriezer nog een procereur van 3kg liggen waar ik dit weekend weer eens pulled pork van wil maken.

Deze wil ik vrijdagavond injecteren en in de rubriek zetten. Wanneer zou ik deze het beste uit de vriezer kunnen halen? Ik zat er zelf aan te denken om de procereur donderdagmiddag in de koelkast te plaatsen.

Ps. Misschien  een idee om een topic te cre?ren met ontdooitijden /kg voor verschillende soorten vlees? Als een soort handig naslagwerk?
 
Mocht het niet op tijd lukken kun je hem altijd nog verder ontdooien in koud water
 
2kg gister avond er uit. Net nog een blok ijs.

Ligt nu in de wasbak met koud water. Met daarop een pan met daarin koud water.

Ik denk dat je het er gerust nu uit kan halen en in de koelkast kan leggen. Dan kan je het vrijdag altijd nog ik koud water leggen.
 
Waarom langer wachten met het uit de vriezer halen? Ik zou hem er nu uithalen wanneer je vrijdag wil injecteren.

Gewoon in de koelkast leggen, hoe langzamer het ontdooit hoe beter.
 
Helaas niet ben wordt dus morgenochtend, bedankt voor de reacties! Baal nu wel dat ie er nog in ligt....
 
Vanochtend vroeg in de koelkast geplaatst, nu maar duimen dus, anders wordt het zondag op de Q :|
 
Gewoon ontdooien in een bak met koud water, drie uurtjes denk ik en dan is hij helemaal ontdooit.
 
Als je hem in de koelkast legt gaat het 3-4 dagen duren (eigen ervaring)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
gewoon rubben en op de q gooien, zal gewoon wat langer duren.
 
Brecht zei:
gewoon rubben en op de q gooien, zal gewoon wat langer duren.
D?t is niet echt de beste manier om vlees te ontdooien 🤔
 
Als je het mag ondooien in de magnetron (indien je dit direct klaar maakt) volgens het voedingscentrum waarom zou je dit dan niet mogen gewoon op je Q, low and slow?
 
Ze zeggen dat je de kerntemp een kwartier boven de 75 graden moet houden voor die bacterieen te doden dus dat komt wel goed bij pulled pork.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ik heb het maar een dagje uitgesteld  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan