BasBQ
Beef en Steak

Sateh opwarmen?

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi hoi,

Deze carnaval komen er wat mensen eten. Op zondag komen er een aantal mensen pulled pork eten. Die wil ik vrijdag al gaan maken en dan opwarmen.
Op maandag komen er ook wat mensen eten en dan wil ik ze wat pulled pork serveren van vrijdag - 's avonds doe ik een afgekoelde portie in de vriezer en dan maandag weer uitleggen en opwarmen.

Ik wil op maandag ook wat (inmiddels Award Winning  :D) Dan Bras Sateh serveren....maar het lijkt me niet verstandig om maandagavond te gaan klooien met de BBQ. Hele dag bier en dan met vuur spelen -> Lijkt me niet handig. En daarbij duurt dat veel te lang.

Mijn vraag: Is het mogelijk om die sateh al vooraf klaar te maken en dan op de 1 of andere manier op te warmen? Kan ik me haast niet voorstellen maar ik laat me graag verassen.
 
groundhog667 zei:
ik laat me graag verassen.
Ik hoop het niet. ;)

Vroeger, toen ik nog bij een strandtent werkte hadden we ze au-bean marie in de sat?saus. maar dat is misschien zonde.

Tegenwoordig zou ik, wanneer ik ze eerder maak, snel terugkoelen na bereiding en vacuumeren in verschillende porties. Je kan ze dan in een zak in een heet water bad opwarmen.
 
Het kan... maar vers grillen is veel lekkerder en zo gebeurd.
 
P.P. opwarmen gaat prima maar sat? ?
Zullen zich vast niet veel liefhebbers aanmelden maar ik denk dat ik voor die avond een B.O.B. (Bewust Onbeschonken 
B.B.Q-er) zou inhuren als je het zelf niet aandurft met je Q  :-?  ;)
 
Denk dat DanBras niet blij gaat worden van opwarmen in een bak met satesaus  :D Volgens mij is deze vers van de BBQ het allerlekkerst.
 
Hans zei:
P.P. opwarmen gaat prima maar sat? ?
Zullen zich vast niet veel liefhebbers aanmelden maar ik denk dat ik voor die avond een B.O.B. (Bewust Onbeschonken 
B.B.Q-er) zou inhuren als je het zelf niet aandurft met je Q  :-?  ;)
Ja, het was culinair niet hoogstaand, laat dat duidelijk zijn!

Er zullen niet veel BOB's zijn denk ik. Op tijd reserveren!
 
Bah. Ik was er al bang voor, kon me er zelf ook niets bij voorstellen en het zal de smaak inderdaad niet ten goede komen.

:-S Ik zal eens bekijken hoe ik dat ga doen... In de weer gaan met houtskool, aanmaakblokjes en wat niet meer rond 20:00/21:00 uur als we vanaf 11:00 al gezellig aan het nippen zijn van een gele rakker...  :-S

Bedankt voor de tip!
PS: Mocht iemand zich geroepen voelen om even wat sateehtjes te komen bakken... grapje ;)
 
Waarom maak je dan ook iets van de bbq, als jullie toch al aan het nippen zijn van 11 uur zou ik gaan voor iets opwarmbaar, volgens mij proeft meer dan de helft toch het verschil niet meer.
 
@groundhog667

ik zou zeker niet gaan bbq-en. Gaat hier ook niet gebeuren  <:p

ik had vorig jaar moinkballs en kippenvleugels met srirachasaus: https://www.bbq-nl.com/2009/12/orange-marmalade-sriracha-wings.html
gewoon van te voren bereiden, en daarna in de magnetron opwarmen.
als je savonds/snachts thuis komt met carnaval, dan moet je niet culinair gaan lopen doen. Dat werkt toch niet  ;)
 
Als wij sat? overhebben eten wij die de volgende dag gewoon koud (kamertemperatuur) op, als het goede sat? is moet die zo ook lekker zijn  ;)............maar als ik zo lees dat jullie een hele dag bezig zijn om van dat gele vocht naar binnen te gieten zou ik niet te moeilijk doen en gewoon zorgen dat je een aantal blikken/pakken of zakken soep in huis hebt....................dat giet je ook zo naar binnen =))

Je zou natuurlijk ook zelf een grote pan soep kunnen maken en die opwarmen, bijvoorbeeld een pan lekkere stevige en pittige Erwtensoep, (rogge)brood met zelf gemaakt spek van de Q erbij (kan je van tevoren maken en snijden) en jullie hebben weer genoeg dorst om verder te gaan :)) :))
 
Opwarmen in een bak met saus.....mmmhhhh, pas maar op of ik stuur de politie er op af vanwege een zwaar misdrijf  :(

Sateh laat zich slecht een dag van te voren klaarmaken. Het vlees is relatief klein gesneden en direct na het grillen is er al een hoop vocht verdwenen wat niet beter gaat worden wanneer je dit gekoeld gaat bewaren tot de volgende dag. Goed vet vlees gebruiken (kippendij/procureur) helpt iets, maar je zal het nooit in de buurt krijgen krijgen zoals vers gegrild.

Even flink vloeken in de kerk; je kan het nog beter even snel op een elektrische grill of in de pan vers klaar maken, dan de dag van te voren op een houtskoolgrill en dan een nacht gekoeld bewaren  :D
 
DanBras zei:
Opwarmen in een bak met saus.....mmmhhhh, pas maar op of ik stuur de politie er op af vanwege een zwaar misdrijf  :(

Sateh laat zich slecht een dag van te voren klaarmaken. Het vlees is relatief klein gesneden en direct na het grillen is er al een hoop vocht verdwenen wat niet beter gaat worden wanneer je dit gekoeld gaat bewaren tot de volgende dag. Goed vet vlees gebruiken (kippendij/procureur) helpt iets, maar je zal het nooit in de buurt krijgen krijgen zoals vers gegrild.

Even flink vloeken in de kerk; je kan het nog beter even snel op een elektrische grill of in de pan vers klaar maken, dan de dag van te voren op een houtskoolgrill en dan een nacht gekoeld bewaren  :D

Ik vloek met je mee maar toch, als ik heel eerlijk ben gebruik ik ook wel eens de electrische grill als we 's zomers buiten zitten met een glaasje fris of zo en ik te lui ben om de Q aan te steken en er ligt nog wat in de koeling, ja dan......
(ik ga me schamen)  :blush:
 
Reageren op het topic is eigenlijk al verliezen...

Pizza d?ner iemand?
 
DanBras zei:
Opwarmen in een bak met saus.....mmmhhhh, pas maar op of ik stuur de politie er op af vanwege een zwaar misdrijf  :(

Sateh laat zich slecht een dag van te voren klaarmaken. Het vlees is relatief klein gesneden en direct na het grillen is er al een hoop vocht verdwenen wat niet beter gaat worden wanneer je dit gekoeld gaat bewaren tot de volgende dag. Goed vet vlees gebruiken (kippendij/procureur) helpt iets, maar je zal het nooit in de buurt krijgen krijgen zoals vers gegrild.

Even flink vloeken in de kerk; je kan het nog beter even snel op een elektrische grill of in de pan vers klaar maken, dan de dag van te voren op een houtskoolgrill en dan een nacht gekoeld bewaren  :D

Wel vreemd want die zakjes die ik bij de Aldi haal voor ?0,59 cent daar werkt dat wel mee  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Mijn nederige excuses weledelverhevene heer DanBras. Mocht ik gebanned worden op dit forum dan begrijp ik dit helemaal!
 
Wat een heidens topic hier zeg.
 
groundhog667 zei:
Wel vreemd want die zakjes die ik bij de Aldi haal voor ?0,59 cent daar werkt dat wel mee  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Tja, dan valt er echt niks meer te redden hier  :))
 
Terug
Bovenaan Onderaan