BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef van Australian grainfed chuck

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.089
Vorige week een zeer vruchtbare zaterdag bij de Hanos gehad, mooie stukken vlees meegenomen waaronder deze chuck (nek)
Geinjecteerd met ons favoriete runder injectie sapje en gekruid met PEZO.
BBQ op 120 gr.C, de bereiding is volgens de PP wedstrijdmethode 5 uur in de BBQ (of tot een kerntemp van 74 gr C) dan inpakken en doorgaren tot een kern van 96 gr.C
Momenteel ligt het stuk vlees nog op de BBQ (ingepakt) maar hier alvast een sneak preview.

Fve2sDx.jpg


jDyV1Y0.jpg


cGGrEsH.jpg


CAWRGgw.jpg


EBpHace.jpg


Sc3ZvW1.jpg


Ax0EEc4.jpg


TwC75Wz.jpg


Na 5 uur was de kerntemp 64 gr.C en heb ik het vlees ingepakt.

Hr8oOQT.jpg


Wordt vervolgd..................

Het vervolg........................

Uiteindelijk bij 98 graden kerntemp eraf gehaald, even laten rusten en pullen.
Broodjes klaargemaakt en smullen.
We hebben weer heerlijk gegeten.

kcczk7n.jpg


639s1Vc.jpg


r96NUX7.jpg


bFMKWg0.jpg


uNlhfN5.jpg


3uCZyjz.jpg


Libc8jR.jpg


4zSDZry.jpg
 
Met die Pulled Pork komt het wel goed...... maar even een vraagje..... waar komt die injector vandaan? Waar is die te koop? Die trok mijn aandacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ilhomme zei:
Met die Pulled Pork komt het wel goed...... maar even een vraagje..... waar komt die injector vandaan? Waar is die te koop? Die trok mijn aandacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is Beef geen pork  :blush:

De injector is de Spitjack, in mijn geval de magnum dat is de hele set in een etui.
Die heb ik in Amerika gekocht. Is echter een prijzig hebbeding waar ik nog steeds heel blij mee ben, heb hem nu al zo'n 3 jaar
https://spitjack.com/products/the-spitjack-magnum-meat-injector-gun-complete-kit-with-case

 
Thnx..... die staat op mijn verlanglijstje.... dus komt goed. En voor straks .... eet smakelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het vervolg staat in het start bericht erbij. :)
 
Pulled Beef is zo lekker. Heb je mooi gedaan Ewald. En voor wie zou die variant met kaas nou toch kunnen zijn :)

Viel het vlees makkelijk uit elkaar? Ik heb ooit PB en PP tegelijk gemaakt. En vond dat de PB iets zwaarder pullen was dan de PP.
Nu ik deze plaatjes zie moet ik ook weer eens dringend PB gaan maken. Zo lekker.
 
Bram zei:
Pulled Beef is zo lekker. Heb je mooi gedaan Ewald. En voor wie zou die variant met kaas nou toch kunnen zijn :)

Viel het vlees makkelijk uit elkaar? Ik heb ooit PB en PP tegelijk gemaakt. En vond dat de PB iets zwaarder pullen was dan de PP.
Nu ik deze plaatjes zie moet ik ook weer eens dringend PB gaan maken. Zo lekker.

Die variant was natuurlijk voor het kaasmeisje :D

Ja, ik vind hem ook zwaarder pullen dan pork, je verwacht het dan bijna niet dat hij dan toch heel mals is.
 
dat ziet er heerlijk uit.
dat met geweldig gesmaakt hebben.
 
Wow zalig, ik ken pulled beef vanuit het boek van Jord waar een variant met rode wijnsaus wordt gepresenteerd, datw as zalig, maar zo'n broodje lijkt me ook wel echt puik. Ik snap dat het mooi mals is, AUS grainfed is wel echt heel goed suddervlees! En dan lekker met kaas, lijkt me zalig! Mooie foto's ook, krijg ik trek van!
 
Ziet er heerlijk uit! een soort van philly cheese steak sandwich  B-)
Net m'n lunch op maar ik heb er honger van gekregen...
 
neen, nog meer lekkere dingen op mijn to do. Wat doe je me aan. Lekkere broodjes hoor
 
Ja. Deze moet ook mijn todo list. Ziet er heeeeeeerlijk uit.
 
Lekkerrr alleen dan zonder kaas  :D
 
Jezus datziet er goed uit, mooi geroosterd broodje ook!
:-O
 
Lekkere broodjes goede run zelf nog nooit PB bereidt maar staat nu wel op mijn todo lijst

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Man man, dat ziet er goed uit zo op de vroege morgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan