BasBQ
Beef en Steak

Smokey golden ribs

 
 

Freek92

Vuurmaker
Berichten
90
Hallo hallo,
Eindelijk de WSM weer een keertje aan kunnen steken, zoals de titel al verklapt staan er spareribs op het menu.
Deze keer voor de Golden ribs gekozen van Smokey Goodness. Ben heel benieuwd.
e55c167f60993291c3c7d1dec9a5fdb0.jpg

f167567ba8c7ae69a236c54dac1ee6ed.jpg


De ribbels ingerubt met de tropical rub uit het boek. Ruikt erg naar naar anijs (venkelzaad) de kleur ziet er alvast goed uit
458c0ad28223ef97c3e1269e45531bb7.jpg

ea6b0aefd1294965de636e2435b9edb7.jpg


Smoker staat ondertussen aan en het eerste biertje is een feit.
Ook ondertussen wat side dishes gemaakt, gegrilde zoete aardappel met salsa, en een koolsla met wat eigen inbreng.
619a8642e3a8e3ae456c2e753d515080.jpg

595d3ac9d78e333c69eb281686b252c0.jpg

Op de foto zien de ribbels er niet zo heel golden uit, maar dat waren ze zeker wel. Ik heb ze op het laatst zijn ingesmeerd met een abrikozenjam met gele bessen saus.

De smaak was echter een beetje teleurstellend, er was weinig van de rub en saus te proeven... Wel waren ze goed gaar en (te) makkelijk van het bot af te krijgen. Had voor de 2-1.5-0.25  methode gekozen, waarbij de eerste sessies misschien iets langer was. Ik had toch eigenlijk wat meer bite verwacht.

Al met al een lekkere middag gehad en genoten van de zon. Side dishes waren zeker voor herhaling vatbaar!

Op naar de volgende sessie!

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit was een mooi dagje om de ribs temaken of nie

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ziet er wel lekker uit  :)
 
eggheadbos zei:
Ziet er lekker uit was een mooi dagje om de ribs temaken of nie

Zeker weten! Mogen wel meer van dit soort herfst dagen komen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


 
Toch bijzonderen ribben. Alleen jammer dat de smaken er niet uit sprongen. Miss langer laten marineren? Dat het er beter in kan trekken.
Wel gaaf dat je het probeert. Zeker dat insmeren met abrikozen jam.
 
Herfst? Ik lust die ribben wel het ganse jaar door hoor  :D
 
@bram ja zou kunnen, had het nu rond 9 uur in de ochtend in de rub gezet en rond 3 uur/half 4 gingen ze erop. De saus was in het pannetje echt lekker! Met het zoete van de jam en het pittige van de peper. Helaas was er weinig van terug te proeven. Volgende keer weer meer geluk, goed excuus om ze nog een keer te maken.
 
Normal, cherry coke en heel spicy. Heb ze gehad maar toen ik (aan vrouwlief) deze liet lezen.... 
geloof dat ik weer een variant erbij heb. :). (En de cherry coke is een blijvertje)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan