BasBQ
Beef en Steak

Brisket gemaakt

 
 
 

eggheadbos

Vuurmaker
Berichten
61
Heb weer een brisket gemaakt van 3 kilo.
Ben begonnen om de vet laag eraf te snijden.
Daarna heb ik hem in de rub gezet en 2 uurtjes op kamer tempratuur laten in trekken.
Hickory wood chips door de kolen vermengen.
Daarna de bbq aansteken en op tempratuur van 135grade laten komen met de convector Erin.
Het vlees op de bbq gelegt en na 8 uur was hij 85 grade.
Heb hem Los ingepakt in de koelbox gelegt voor een uurtje.
Hij was heerlijk .
fb5e0d5a0665d41d970c51d78ea2ceba.jpg
1e55035c5b856bd745acb70a7a443331.jpg
aef3c96d2d9cf78b5ab4db176d933f3f.jpg
9ee36efcbe7c79dcc46e825ff8e2b099.jpg
4f82fa37bca6e2ae354e66f9ff3fbfb5.jpg
e9c4d7bd2c895da49a55fe0464a7db77.jpg
8e274703865aeff28a3fc50fb8440673.jpg
845fbaaad4a96daf70afc5a5bcfeffdb.jpg
d2447d651ac9418e7ef02225722e517b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ik zou hem wat lager in temperatuur doen. Ook ziet hij er wat droog uit of lijkt dit enkel zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Ik zou hem wat lager in temperatuur doen. Ook ziet hij er wat droog uit of lijkt dit enkel zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Kan ik is proberen hij was wel mals een brisket is van zich zelf al niet heel mals maar hij was niet droog bedankt voor de tip ga ik is doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ceriel zei:
Lekker hoor! Gefeliciteerd met je koetje!
Thanks wat betekend dat een koetje sorry miss stom de vraag maar zit pas net bij het forum

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Mooie Brisket. Ik had hem op de planning voor dit weekend. Maar de directie had andere plannen. Dus hopelijk volgend weekend..
Gefeliciteerd met je Koei.
Je kunt badges bij je naam verdienen door 3 traditionele bbq gerechten te maken. Beercan Chicken, PulledPork en Brisket.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=7673.0
 
Brisket is altijd lekker.
Gefeliciteerd met je koe.

De badges die je kan winnen zijn net als stickertjes vroeger in je schrift. Die je dan van je juf kreeg als je het goed gedaan had  :) B-)
 
Altijd lekker Brisket. Gefeliciteerd met je koei
 
Gefeliciteerd met je koei.
Volgende keer zou ik inderdaad de temp van de BBQ lager houden  en de kerntemp van 85 gr.C vind ik een beetje laag.
Volgens mij heb je hem met de draad mee gesneden en niet haaks erop, dat komt de malsheid niet ten goede.
 
Bram zei:
Mooie Brisket. Ik had hem op de planning voor dit weekend. Maar de directie had andere plannen. Dus hopelijk volgend weekend..
Gefeliciteerd met je Koei.
Je kunt badges bij je naam verdienen door 3 traditionele bbq gerechten te maken. Beercan Chicken, PulledPork en Brisket.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=7673.0
Okey thank weet ik dat ook weer
Ja het is een lekker stukje vlees en de bark was ook echt goed
Hopen dat je volgend weekend er tijd voor hebt om hem te bereiden
Zie het wel verschijnen

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ewald zei:
Gefeliciteerd met je koei.
Volgende keer zou ik inderdaad de temp van de BBQ lager houden  en de kerntemp van 85 gr.C vind ik een beetje laag.
Volgens mij heb je hem met de draad mee gesneden en niet haaks erop, dat komt de malsheid niet ten goede.
Thanks voor de tips volgende keer ga ik dat met de tips doen en kijken of hij nog lekkerder word Dan dat ie al was

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
En een goed klaargemaakte brisket is supermals. Maar dat goed klaarmakenis nou juist het moeilijke
 
noskos zei:
En een goed klaargemaakte brisket is supermals. Maar dat goed klaarmakenis nou juist het moeilijke
Heb jij voor mij Dan miss de grade die ik kan aan houden voor de bbq en voor in het vlees?kan ik Mijn recept even aanpassen voor de volgende keer kijken wat het verschil is.alvast bedankt


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Bij 95?C kerntemperatuur met een prikker prikken of je brisket zacht is. Is dat niet het geval dan nog even wachten en weer voelen.

Maar brisket is niet voor niets ??n van de moeilijkste stukken vlees om te bereiden. Het moment tussen taai, gaar, en te ver is heel klein. Het ligt ook aan het vlees dat je hebt. Een Snake River Farms of Creek Stone brisket zal een beter resultaat opleveren dan een brisket van een dubbeldoel koe. Er van uitgaande dat je weet wat je doet natuurlijk.
 
noskos zei:
Bij 95?C kerntemperatuur met een prikker prikken of je brisket zacht is. Is dat niet het geval dan nog even wachten en weer voelen.

Maar brisket is niet voor niets ??n van de moeilijkste stukken vlees om te bereiden. Het moment tussen taai, gaar, en te ver is heel klein. Het ligt ook aan het vlees dat je hebt. Een Snake River Farms of Creek Stone brisket zal een beter resultaat opleveren dan een brisket van een dubbeldoel koe. Er van uitgaande dat je weet wat je doet natuurlijk.
Dank je wel en Kern temp van de bbq hou je op ?


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Mijn laatste brisket met eik/pecan combi rookhoutblokjes op 105-110C en doorgegaard tot 95C kerntemperatuur. Met metalen punt van de thermometer geprikt en toen het zacht was 2 uur in een koelbox gelegd (met dekens eromheen). Was echt superlekker.
 
eamesz zei:
Mijn laatste brisket met eik/pecan combi rookhoutblokjes op 105-110C en doorgegaard tot 95C kerntemperatuur. Met metalen punt van de thermometer geprikt en toen het zacht was 2 uur in een koelbox gelegd (met dekens eromheen). Was echt superlekker.
Thanks ga ik dat mee doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan