BasBQ
Beef en Steak

Pork belly burned ends

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
371
Afgelopen weekend een stukje buikspek gekocht bij de slager om de hoek, om "Pork belly burnt ends" te maken.
Ik had nog rub over van mijn Pulled Pork bereiding van de week ervoor, dus dat kon ik nu mooi opmaken.

Mooi stuk buikspek (zonder zwoerd) van 1.9kg en vervolgens in blokjes van 5x5cm gesneden.
Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus bij deze:
F47Hlxpl.jpg

hsMwPujl.jpg

esOzN98l.jpg

GN1WJ6xl.jpg

twxMkLRl.jpg


Na 3 uur waren de blokjes mooi bijgekleurd, dus werd het tijd om ze in te pakken in folie.
Z7UwETal.jpg


Na 2 uur in folie zag het er zo uit:
MFH3UJnl.jpg


Vocht uit braadpan in pannetje gegoten, vervolgens met een kwast de blokjes ingesmeerd met eigen braadvocht en daarna nog een glaze er overheen gedaan. Na een uur was dit het resultaat:
JEexeqRl.jpg

Xl2o13Gl.jpg


Heerlijk stukje varken  :D
 
Die moet ik ook eens gaan maken. Lijkt me heerlijk om eens te eten. Ik zal er wel genoeg moeten maken. Denk dat het snel op is
 
Lekker. Lijken me wel erg grote brokken, maak ze zelf meestal wat kleiner, maar zal wel persoonlijk zijn
 
Lekkerrrrr maar hier ook wat kleiner  :)
 
Lekker, het wordt hoogtijd dat dit eens van m'n todo afgaat :-?
 
Lekker.. Volgende week zaterdag ook weer maken.  :)
 
KamadoNovice zei:
Lekker. Lijken me wel erg grote brokken, maak ze zelf meestal wat kleiner, maar zal wel persoonlijk zijn
Waren flinke brokken inderdaad. Als je ze echt als fingerfood ziet, dan is het aan te raden ze wat kleiner te snijden.
Ik vond het niet zo erg om er even het mes in te moeten zetten voordat ik een hap kon nemen.  ;)
 
Lijkt me lekker. Ook maar eens maken. Ziet er goed uit.
 
Zooo lekker :D ik had zelf 4*4 cm aangehouden, was zelfs al best flink.
 
ziet er super uit,mag ik vragen als zijnde een beginnende smoker,wat is het verschil tussen gewoon spek en buikspek ?
waar ergens situeert zich dit op het varkentje :)
 
Nog nooit gemaakt dit maar ga het zeker een keertje proberen hoor ziet er lekker uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
tejen zei:
ziet er super uit,mag ik vragen als zijnde een beginnende smoker,wat is het verschil tussen gewoon spek en buikspek ?
waar ergens situeert zich dit op het varkentje :)
Ik ben ook maar een beginner hoor, maar zoals de naam al aangeeft komt buikspek van de buik van het varken (duh?). Van buikspek worden normaliter ook de speklappen gesneden bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat je met "gewoon spek" bedoelt? Bedoel je dan de gerookte variant van buikspek toevallig?
Het spek wat ik heb gebruikt was in ieder geval niet gerookt/gezouten of iets dergelijks. Het enige wat er van verwijderd is, was het zwoerd (vel).
 
Terug
Bovenaan Onderaan