BasBQ
Beef en Steak

Texsas beef ribs

 
 

Ivoo

Sprokkelaar
Berichten
37
Ter afsluiting van mijn vakantie weer eens een mooi stuk vlees besteld. Gister opgehaald en om de voorbereiding nog beter te maken ook de buren maar even ingelicht.



Recept uit smokey goodness 1. Gewoon Vlees en Pepper en zout.
BBQ voorbereid op indirect. Met een paar stukjes rookhout van wijnvaten.



Stukje vlees vannacht even uit de koelkast gelegd om niet zo koud te starten.

Ik schrik eigelijk gelijk van de temperatuur deze loop erg hard op. Dus bbq meteen bijna dicht gezet.



Gelukkig temperatuur snel onder controle. En vlees temperatuur stijgt ook niet al te snel meer.
Wel even opzoek naar een andere thermometer met 2 probs. Vlees ziet er goed uit.
Verder te vreden voor nu.


het plateau, is bereikt bbq nog stabiel. Ga hem niet inpakken het vlees was vet genoeg en ik heb de tijd.


Vrouw werd ongeduldig en ik ook hongerig door deze lekkere geuren. Toch maar ingepakt met bakpapier volgens het recept.



Vlees was top van structuur botermals en erg vol van smaak. Rub vonden we wat te sterk. Al stond in het recept dat de peper af zou nemen in sterkte.



 
Dat gaat deze vakantie ook nog op de Q bij mij.  :) benieuwd naar resultaat.
 
Goed gelukt zo te zien!
 
Ziet er mooi en lekker uit  :)
 
Mooie structuur in dat vlees. Blijf het een stoer stuk vlees vinden voor op de BBQ.
Lekker gegeten zo te zien.
 
Beef ribs zijn zo lekker dat is echt een van mijn favoriete stukjes vlees :D zo te zien waren ze goed gelukt en ach de volgende keer de rub aanpassen en je hebt het perfecte stuk vlees aan een botje ;)
 
Shortribs zijn zooooooooooooo fijn altijd. En deze zien er heerlijk uit hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan